5. elokuuta 2012

Viikonlopun työsaldoa

Me saatiin hurjan paljon jätelautaa.
Sen kuljettaminen etupihalta takapihalle, liiteriin, sujui näin näppärästi.
Ounou, juuri pari päivää sitten ihastelin meidän tyhjää pihamaata ja nyt se taas näyttää tältä..
Mies rakensi mulle jätelaudasta yhden kasvulaatikon lisää ja lehtikompostin. Ne sijoitettiin kasvimaan ylätasolle. Tähän juuri unelmoin että josko ensi kesänä tehtäisiin pari lisälaatikkoa ja laajennettaisiin kasvimaata puuvaraston viereen. Ei tarvinnut odottaa ensi kesään.
Kyllähän tuo raakalautatavara vaan erottuu ympäristöstä aika hyvin..
Piipahdin kirppiksellä ja löysin sieltä vanhoja lasipulloja. Teline mulla oli jo entuudestaan. Korkit on kaikki keramiikkaa. Yhdessä korkissa lukee "Aura", eli olutpullojako nämä sitten ovat olleet.
Huomenna haen vielä pari lisää, jotka jäi puuttumaan.
Mies sirkkelöi muutaman muurikiven kahtia. Saatiin muurikin viimeisteltyä.
Ostetusta lavallisesta jäi yksi kokonainen jäljelle.
Tänään mies urakoi liiterin nurkalla olevan syöksyputken alle rännikaivon ja sadevesiputken sadeveden johtamiseksi ojaan.
Ei ollut maailman helpoin tehtävä pääkallokaivurilla, kun kivien koot oli vähän eriluokkaa mitä minä olen naputellut kiinni kivipolkuun..
Aamusta mies teki mulle vielä yhden laatikon lisää :)
Laatikot maalattuina (muovit ja mullat vielä puuttuu sisäpuolelta) ne sopii huomattavasti paremmin meidän pihapiiriin.
Minä olen pongannut jossain kuvan aidasta, mikä oli tehty linnunpönttöjen muotoon. Ajattelin että olisi kiva laittaa meillekin muutama pönttö.
Tytär tosin kysyi että mitä sotkua tuossa yhdessä on..
Hmph, no se yrittää kuvastaa lintua. Ehkä siis maalaan sen yli vielä..
Komealta näyttää. Ensi kesänä uusitaan sitten kasvimaan raja muusta puutarhasta eli tehdään ne puuttuvat sermit. Sitten ei näytä nämä laatikot siltä kuin ne olisi taivaasta tippuneet.

3 kommenttia:

  1. Voi mahoton paikka, kun siellä on oltu ahkeria! Hienolta kasvima näyttää. Kiva idea nuo linnunpönttöaita. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mies jo tunnusti että tämähän on yks työleiri :D

      Poista
  2. Minäkin haluaisin tuollaiset laatikot, mutta minulla ei ole tuollaista nikkarimiestä! Hänellä olisi taitoa vaan ei intoa, minulla intoa vaan ei taitoa.

    Tosi upea kasvimaa!

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi!